A wiec tak :
1. Jak rozkładać pkt statystyki
2. W jakie skille ajlepiej inwestować
Na każdy lvl dostajemy 3 pkt
Mental
2:1 Żywotność-Siła - Ten sposób jest dość powszechny u Wojownika Mentala. Na każdy lvl dodajesz 2 pkt w życie i 1 w siłe.
Taki
sposób rozkładania skilli daje bardzo dużo życia ale zmiejsza
nasze ataki. Nie potrzebne sa zbroje wieksze niż + 5 ale jednak musimy
zaopatrzyć sie w dobry miecz dwuręczny ulepszony min + 6.
Skille
Najpierw
dochodzimy do mistrzostwa w Silnym Ciele, następnie inwestujemy w
Duchowe Uderzenie po osiągnieciu mistrzostwa w tym skillu to już
bez różnicy jaki skill sobie wybierzmy.
Body
2:1 Siła-Życie- Tutaj dodajemy pkt statystyk odwrotnie niz u Mentala.Na każdy lvl dodajemy 2 pkt w siłę i jeden w życie.
Taka opcja budowy czyni że zadajemy bardzo dużo
obrażeń lecz niestety mamy mało obrony i pkt życia. Nie radze brać
wiecej niz 3 grup potworów o 4 lvl wiekszych od nas bo zginiemy
ale za to powinnismy spokojnie poradzic sobie z jedna grupą
potworów o 9 lvl wyższą od siebie. Radze zaopatrzyć sie w
dobra tarcze i zbroje w celu zmniejszenia ponoszonych obrażeń.
Skille
Pierwsze inwestujemy w aure miecza az osiagnie ona poziom mistrzowski a nastepnie mozemy wymaksować sobie co chcemy.
Ogół:
Mozna też rozkładać statystyki 1:1 (siła:życie) tak mniej wiecej do 34
lvl a później Mental inwestuje w Życie a Body w Siłe.
Offline
Ciąg dalszy
Tutaj postaram sie opisać sugerowany rozwój Szamana.
WSTĘP
Witam. Chciałbym przedstawić swoje spostrzeżenia dotyczące szamana smoka, gdyż gram tą postacią już sporo czasu i chcę podzielić się swoim doświadczeniem z przyszłymi szamanami i szamankami, które wybiorą drogę smoka.
Przedstawię kilka buildów, które będą nadawały się do expa, do PvP, i do obydwu(build uniwersalny)
A także poruszę temat eq szamanki.
1.1 Statystyki - w co mam dodawać, w siłę(SI£), zręczność(ZR), inteligencję(INT) czy witalność(WIT)?
Na początku rozdajemy punkty w stosunku 2:1 INT:WIT (czyli dodajemy 2 punkty w INT, 1 punkt w WIT), aż do wymaksowania INT (MAX STATYSTYKI: 90 pkt + itemki)
SI£: zostawiamy podstawowe
ZR: zostawiamy podstawowe
INT: 90 + itemki
WIT: 45 + itemki
Jak wymaksujemy już INT, dodajemy pkty tylko w witalność aż do wymaksowania.
SIŁ: zostawiamy podstawowe
ZR: zostawiamy podstawowe
INT: 90 + itemki
WIT: 90 + itemki
1.2 Mam już INT i WIT na maksa - co dalej?
Wiele szamanów nie wie czy maksować siłę czy zręczność. Siła dodaje szmanaowi atak fizyczny (tzw. średnie) - natomiast zręczność dodaje nam wiele rzeczy co 6 dodanych punktów: obrażenia magiczne - wpływają one na siłę naszych skilli, uniki - mniej ci zadają mooby, a także atak fizyczny tzw. "średnie". Dlatego szamanka powinna wybrać zręczność zamiast siły
SIŁ: bez zmian
ZR: wybierasz i maksujesz
INT: 90 + itemki
WIT: 90 + itemki
1.3 Czy można iść buildem 3:1 INT: WIT zamiast 2:1 INT:WIT?
Jak najbardziej, jednak ten stosunek jest dobry tylko wtedy, kiedy nasza szaman ma itemy z bonusami do Punktów ¯ycia (P¯)
2.SKILLE
2.1 OFENSYWNE
Strzelający smok - jeden z głównych i podstawowych skilli smoczycy, podstawowy skill do expa i PvP, Posiada duży zasięg rażenia (w linii prostej). Zadaje wysokie obrażenia, szybko się regeneruje, kiedy mooby stoją w miejscu powala je. Posiada płonięcie, na które szansa wzrasta z poziomem skilla i ilością inteligencji. Niestety działa tylko w linii prostej, ma duży czas rzucania skilla, gdy cel jest w ruchu, możemy nie trafić.
Smoczy skowyt - podstawowy skill do expienia, gdyż razi wokół szamanki wszystkie mooby, powala je kiedy stoją, prawie natychmiastowe rzucenie skilla. Posiada płonięcie, na które szansa wzrasta z poziomem skilla i ilością inteligencji. Ma dobre obrażenia, choć są zbugowane (skill zadaje mniej niż powinien o około 30-40%). Ma bardzo wolną regenerację skilla, trzeba stać blisko celów.
Latający talizman - skill do PvP i lurowania, prawie zawsze trafia w cel, ma dobre obrażenia, dobry do lurowania, posiada duży zasięg, szybko się regeneruje. Niestety atakuje tylko jednego mooba lub bardzo bliski obszar moobów, ma duży czas rzucania skilla.
2.1 WSPOMAGAJ¡CE(BUFFY)
Pomoc Smoka - atut smoczycy, zwiększa szansę na krytyka(podwójne obrażenia), buff pomocny zarówno w walce PvP jak i PvM
Błogosławieñstwo - buff bardzo przydatny do expienia, zmniejsza obrażenia fizyczne otrzymywane od wrogów, nie działa na skille
Odbicie - najgorszy skill smoczycy według mnie - odbija obrażenia fizyczne otrzymywane od moobów i postaci (tzw. reflect), skill przydatny bedzie na atlantydzie. Nie działa na skille, odbija niewielką część obrażeñ(np. moob zadaje ci 100(ty masz 7%, więc zadajesz moobowi 7), odbija każdy atak fizyczny
Skille wspomagające (pomoc smoka, błogosławieñstwo) zalezą od inteligencji i poziomu skilla, natomiast trzeci skill wspomagający(odbicie) zależy głównie od poziomu skilla.
3.Buildy
3.1 Build do expa
Strzelajacy>Skowyt> Błogosławieństwo> Pomoc smoka> talizman
Ten build przedstawiam jako pierwszy, chyba wiadomo dlaczego Sam nim idę jest on ideałem do expienia. na początku należy dodać 1 punkt w skowyt a resztę punktów pakować w strzelający aż do wymaksowania strzelającego (osiągnięcia M-ki, czyli Mastera) Jeżeli strzelający nie wejdzie przy 17 punktach, polecam wizytę u staruszki do skutku). następnie dodajemy punkt do talizmanu(do lurowania moobów) i maksujemy skowyt. Potem dodajemy po punkcie w pomoc smoka i błogosławieñstwo. Dlaczego dopiero teraz? Gdyż dopiero teraz nasze buffki nabierają mocy. I maksujemy skille według buildu. Jeżeli skille nie wejdą nam przy 17 lub 18 punktach - używamy opasek zapomnienia(do skutku) Ten build nie jest zły do PvP.
3.2 Build do PvP
Strzelający>Pomoc Smoka> Skowyt>Talizman
Strzelający>Skowyt>Talizman>Pomoc Smoka
Podałem tutaj dwa przykłady buildów pod PvP, lecz można naturalnie poprzestawiać te skille dowolnie według swojego uznania. Dodajemy po jednym punkcie w każdy skill oprócz odbicia, a potem maksujemy według buildu
3.3 Build uniwersalny - PvP & PvM
Strzelający>Błogosławieństwo>Skowyt>Pomoc Smoka> lub
Strzelający>Pomoc Smoka>Skowyt>Błogosławieństwo
Jest to zrównoważenie skilli ofensywnych i wspomagających. Najczęściej wybierany build. Średni do Pvp, expienie nie jest uciążliwe. Pierwszy build nastawiony trochę bardziej do expa, drugi do PvP.
3.4 Chcę zrobić bufferkę.
Polecam temat utworzony przez Paulinę451(pozdrowionka dla niej )
Szaman Buffer.
4.Eq szamanki
Atutem szamanki jest inteligencja oraz rzucanie czarów. Dlatego powinniśmy kupić takie eq, które by powiększało ten atut. Należy szukać eq z bonusami do inteligencji i szybkości zaklęcia. Inteligencja dodaje obrażenia magiczne, fizyczne oraz zwiększa siłę buffków. Powinniśmy wybierać kolczyki, najpierw złote(na 22 lvl), potem z białego złota(41 lvl), wreszcie z niebiañskich łez(na 54 lvl) z jak największym plusem.
Co do szybkości zaklęcia, powinniśmy zaopatrzeć się w naszyjnik z dużym plusem, buty ekstazyjne(od 47 lvla) z jak największym plusem. W broni powinien znaleźć się KD powtórki +3/+4. Należy poszukać broni z 20% bonusem do szybkości zaklęcia, wtedy nasze czary będą bardzo szybko się regenerowały(pozdrawiam tutaj Szeherezadę, której skowyt ładuje się 11,5s zamiast 20s) Należy także szukać rzeczy z bonusami do PŻ.
Broń
Z ziemi bardziej nadaje się wachlarz, gdyż jest szybszy, ma większe obrażenia magiczne. Dzwonka używamy głównie w walce na koniu bojowym/militarnym. Świetnie nadaje się do bicia metków z konika.
* * *
Chcąc być efektywnym w expieniu należy mieć dużo obrony (czapka, zbroja +7/+, należy wykonać misję z pamiątkami u biologa, 60 obrony w przypadku szamanki to bardzo dużo, dla szamanki, która jest pod Pvp jest wybawieniem, dla szamanki pod exp wielką pomocą
Szamanka jest bardzo trudną postacią do prowadzenia, wymaga dużo wysiłku, jednak dla słów: "O! bierzesz cały spot BO" lub "Bierzesz 2 grupy szponów w drugim lochu, robię szamankę!" Naprawdę warto grać tą profesją. Sprawia to wielką satysfakcję.
Nalezy jednak pamiętać. Szamanka liczy się dopiero od 50 lvla.
Ostatnio edytowany przez adrian422 (2009-11-13 11:30:38)
Offline
SURA
Poradnik jak rozwijać swojego Sure. Nie musimy sie z nim zgadzac
Sura BM:
Statystyki: 2:1 (inteligencja:witalnosc) po wymaksowaniu int, dalszy rozwoj 2dex:1vit.
Umiejetnosci: Wszystko na 1 ale pierwsze do M1 dajemy ognisty duch apotem co chcemy
Opis:Sura bm jest najlepszą postacia do PVP dzieki jego Ognistemu Duchowi walimy całkiem niezłe Hity
Sura Weapon:
Statystyki: 1:1:1 (siła:witalnosc:inteligencja), pozniej albo defensywnie 2dex:1vit albo ofensywnie 2str:1dex
Umiejetnosci: wszystko poza po 1, potem czarowane ostrze, a potem w co chcecie
Opis: Sura Wp jest bardzo podobny do wojownika Body najpierw nawala w czar ulepszenia miecza (czarowane ostrze)a potem nawala w czary atakujace najlepiej w smoczy wir zeby jak najdalej wyrzucic przeciwnika od nas i zadac mu powazne obrazenia
Offline
Podam wam szybki poradnik jak grać lurem:
Archer Lur:
Staty:Rozstawiamy 2 Zrecznosc 1 wit
Skille: Bezszelestny Chód M1,Ognista M1,Trująca M1
A Więc Tak: Mając +20 lwl i bezszelestny na m1 idziemy do m2 (obszar Bakra) najlepiej znalezc na Mapie miejsce z Dużym Respem...
Napisać na Wołaj o 2-3 Warriorów (woj,sura,dagger)
20 lwl: 4-5 grupek
25 lwl:8-10 grupek
30 lwl: all spot
Następnie idziemy na sam srodek Doliny Smoka
i tam przed wielkim słupem(lub niedaleko jego) stoi zazwyczaj mnostwowojowników ... dodajemy sie do nich do pt i Lurujemy tam mniejwiecej do45-55 lwla
Następnie chodzimy na Expowiska typu :Loch Pająków,Las duchów
EQ: Itemy wystarczą nam na+6 ponieważ nie mamy dużej styczności z Potworkami
Offline
Oto w tym poradniku przedstawię sugerowany rozwój Ninji Dagger / Archer.
Pamiętajcie to jest tylko SUGEROWANY poradnik więc nie musicie rozkładać punktów tak jak ja napisałem, to jest wasz wybór.
DAGGER
2:1:2 czyli 2 w życie, 1 w manę i 2 w atak (podaje rozkład na 2 lvle), a z 6 punktem możecie zrobić co chcecie.
Najlepiej na początek pkt. umiejętności dodawać do wszystkiego po 1, gdy już się osiągnie wszystkie umiejętności to najlepiej zrobić na m1 krycie się, a potem walicie w co chcecie .
Taktyka walki
Co by tu dużo mówić? walicie ile wlezie i to wszystko:D.
Archer
1:1:1 czyli 1 życie, 1 mana i 1 atak. Po 10 lvlu najlepiej rozdawać 2:1 2 życie i 1 atak. Radze nie dawać w obronę bo to nic nie daje, tylko traci się punkty.
Jeśli chodzi o umiejętności to tak jak u Daggerka najpierw all na 1 poziom a potem Dobrze jest zrobić Deszcz Strzał na 10 poziom, a następnie Bezszelestny Chód na 5 i dowalić Deszcz Strzał na m1, a potem idziecie w co chcecie.
Taktyka walki
Włączacie Bezszelestny, i najpierw jakąś magie żeby zamulić kolesia i w tym momencie walicie deszcz Strzał i jak najwięcej innych umiejętności, gdy facet jest Wojem albo Sura to łatwo pokonać (wystarczą dobre buty i na wysokim lvlu bezszelestny), uderzacie raz albo 2 i uciekacie na jakąś odległość i znowu walicie... i tak w kółko aż swojego przeciwnika zabijecie:D.
Ostatnio edytowany przez adrian422 (2009-11-13 11:28:25)
Offline